Podlaczylem sobie VAG'a (Polski VAG 2.5) zeby zdeaktywowac poduszke pasazera... wszedlem w poduszki powietrzne i wykonalem "test wyjsc". Wlaczyly sie swiatla awaryjne i zaswiecila sie kontrolka od wspomagania. Zadnych bledow nie widze w sekcji Poduszki powietrzne za to w Silnik jest blad 18017 ale to wskazuje na brak przelacznika Air Bagu - zgadza sie bo przelacznika takiego nie ma. Zadnych wiecej innych bledow nie widze a kontrolka od wspomagania sie swieci. Co wiecej - po uruchomieniu silnika nie mam wspomagania.
Nic wiecej nie robilem VAGiem poza wykonaniem testu.
Moge to jakos uratowac ? Tzn. przywrocic wspomaganie ?
Tak jest zawsze .Po wypadku jak odpalą poduszki wyłącza się wspomaganie kierownicy.Robiąc test poduszek układ zachował się tak, jak by się zachował w razie wypadku.
Witam, zacznę od tego co posiadam VW Polo 1.2 IV z 2002, mam taki sam problem a mianowicie przy podłączeniu vaga 409.2 .przy włączeniu testu jak w pierwszym wątku w programie ja chyba to zrobiłem VAG Com 409 PL . Po operacji została świecąca kontrolka wspomagania no i co gorsza brak wspomagania. W programie pokazuje w wykresach, że pompa została wyłączona, lub jest wyłączona. Sprawdzałem to też na VWtool 2.0.9 ten sam błąd pompa wyłączona. Dodam, że nic nie było wyłączane ani zatwierdza żadna operacja w żadnym z programów. VAG został podłączony bo zaświeciła się poduszka akurat ten błąd wykrył podwyższona oporność na poduszce kierowcy. Błąd poduszki da się zrobić prawdopodobnie czyszczenie tasiemki i styków pomoże natomiast całkowicie zielony jestem w sprawie wspomagania kierownicy. Nic nie zostało zrobione przynajmniej tak sadzę a wada wyszła. Mam jeszcze jeden problem z akumulatorem bo rozładowuje go w 4 do 5 dni jak auto stoi w garażu. Auto dopiero kupione kilka tygodni temu z akumulatorem problem był od początku tylko myślałem, ze stan tamtego był zły ale na nowym dzieje się podobnie więc coś z elektryką lub jakieś zwarcie. Ta elektryka to odsunąłbym na dalszy plan a zależy mi na fachowej pomocy związanej z wspomaganiem, czy można to włączyć w programie, czy może jakiś bezpiecznik padł i przez to świeci kontrolka i brak wspomagania, chciałem to zrobić tak jak opisane vagiem 3.11 ale szczerze nie wiem jak. Wchodziłem w wszelaki sposób i nigdzie nie widziałem opcji wejścia w 44 kanał. Proszę Was o jakąś pomoc w tej sprawie.
Panowie juz załatwiłem sprawę. VAG który mam okazuje się być uszkodzony podłączyłem u znajomego identyczny weszliśmy w wspomaganie kierownicy skasowali błąd i wszystko działa. Teraz jedynie czyszczenie taśmy od poduszki, i znalezienie zwarcia lub czegoś co razładowuje akumulator. A może ktoś z Was się orientuje w programie w błędach pokazuje zwarcie do plusa podgrzewanie przedniej szyby z tym, że nie mam podgrzewania w przedniej szybie przynajmniej tak sądzę bo to wersja podstawowa. Słychać jak się robi test wyjść i robiąc test po teście na podgrzewaniu szyby jakiś przekaźnik gdzieś coś załącza może tam jest problem z zwarciem.