Gleba

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Gleba

Post autor: Redmitsu »

Witam. Jestem szczesliwym posiadaczem polówewczki 1.0 97r.

Mam kilka pomysłów na zrobienie jej wyjątkowej i myśle również o małej glebie.
Na gwintowane zawieszenie mnie nie stac wiec mysle o czymś takim:

http://moto.allegro.pl/item943510374_vw ... 40_mm.html

Pewnie takich tematów było sporo ale nie potrafilem znalezc kilka odpowiedzi na moje pytania

1. Zalety i wady? Zalety rozumiem ze lepiej bedzie sie trzymac drogi no i oczywiscie lepszy wyglad. Jak jednak obnizenie samochodu wplywa na nasze polskie drogi? Ile moge go obnizyc na ziemie by zachowac przy okazji wszystkie moje zderzaki na naszych kochanych drogach? ; )
Te zawieszenie co dalem w linku to rozumiem ze one obnizaja mi o 40mm? Chce miec pewnosc zeby pozniej pod jakis kraweznik mogl podjechac ; )

2. Rozumiem ze taki zestaw to zawiera nowe amortyzatory i sprezyny. Jaka jest ich srednia wytrzymalosc? Bo jezeli po roku mam wymienic na nowe to zbytnio mi sie to nie usmiecha.

3. Ile zalozenie takiego zawieszenia kosztuje srednio u mechanika? Sam tego nie zrobie, w takich rzeczach jestem kompletnym laikem.

Dzieki z gory za wszelkie porady i mam nadzieje ze nie zostane zbluzgany ; )
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

Sorki za podwojny post ale nikt sie na tym nie zna? ;P chlopaki pomozcie prosze.
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

witaj kolego :)

[quote=""Redmitsu""] Zalety i wady? Zalety rozumiem ze lepiej bedzie sie trzymac drogi no i oczywiscie lepszy wyglad. Jak jednak obnizenie samochodu wplywa na nasze polskie drogi? Ile moge go obnizyc na ziemie by zachowac przy okazji wszystkie moje zderzaki na naszych kochanych drogach? ; ) [/quote]


1.
zalety:
- auto jest sztywniejsze i lepiej trzyma sie drogi
- na zakretach mozeszsobie bardziej pozwolic
- wyglad :)
- obnizasz srodek ciezkosci

wady:
- wiecej wstrzasow idzie na bude, co maze wizac sie z "graniem" plastikow w srodku
- musisz brac poprawke na progach i kraweznikach (ale przyzwyczaisz sie)
- zaczynasz "czuc" droge :D:D
- wiecej grzechow nie pamietam :P
[quote=""Redmitsu""]Ile moge go obnizyc na ziemie by zachowac przy okazji wszystkie moje zderzaki na naszych kochanych drogach? ; ) [/quote]

mozesz go obnizyc nawet 60/60 i jak bedziesz uwazal to nic sie nie stanie, po prostu uczysz sie jezdzic

[quote=""Redmitsu""]Te zawieszenie co dalem w linku to rozumiem ze one obnizaja mi o 40mm? Chce miec pewnosc zeby pozniej pod jakis kraweznik mogl podjechac ; ) [/quote]

tak to zawieszenie obniza 40 przod i 40 tyl i to jest optymalna gleba jak na poczatkujacego (pozniej bedziesz chcial nizej :) )
[quote=""Redmitsu""]Jaka jest ich srednia wytrzymalosc?[/quote]

wytrzymalosc jest zblizona do wtrzymalosci seryjnego (nowego) zawieszenia, jesli kupujesz caly kit (amory i sprezyny) to one sa obliczone tak zeby jak najdluzej wspolgraly ze soba, sprezyny maja w dolnej czesci uzwojenie gesciej przez to auto siedzi nizej i jest twardsze a amory sa o skroconym skoku co daje twadrosc
[quote=""Redmitsu""]Ile zalozenie takiego zawieszenia kosztuje srednio u mechanika? Sam tego nie zrobie, w takich rzeczach jestem kompletnym laikem.[/quote]
kolego koszt mysle ze okolice 150 zl jak pokombinujesz, ale gwarantuje ci ze jakbys siadl sam to bys spokojnie zalozyl, jak chcesz to pisz na pw a dokladnie cie wytlumacze co i jak i sam to zrobisz niewielkim nakladem pracy. tylne amory wymienia sie w okolo 30 min/szt odkreca sie dokladnie 3 sruby (klucz 17 oczkowy na gorze, klucz 6 do zablokowania i klucz 16 na dole) przednie robi sie w okolo 35min/szt 3 sruby (klucz 21, imbus, 2 klucze 18 (jeden do skontrowania)), jak chcesz to pw :)
aha i pamietaj ze po zalozeniu juz amorow, dobrze by bylo zebys podjechal na ustawianie zbieznosci (zbieznosc i katy kola)
koszt ok 100 zl ( w zaleznosci o miasta)

[quote=""Redmitsu""]Dzieki z gory za wszelkie porady[/quote]
spoko,;)
[quote=""Redmitsu""] mam nadzieje ze nie zostane zbluzgany ; )[/quote]
po to jestesmy zeby sobie pomagac :)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""Ciapek01""]tak to zawieszenie obniza 40 przod i 40 tyl i to jest optymalna gleba jak na poczatkujacego (pozniej bedziesz chcial nizej )[/quote]
Potwierdzam.
[quote=""Ciapek01""]kolego koszt mysle ze okolice 150 zl jak pokombinujesz, ale gwarantuje ci ze jakbys siadl sam to bys spokojnie zalozyl, jak chcesz to pisz na pw a dokladnie cie wytlumacze co i jak i sam to zrobisz niewielkim nakladem pracy. tylne amory wymienia sie w okolo 30 min/szt odkreca sie dokladnie 3 sruby (klucz 17 oczkowy na gorze, klucz 6 do zablokowania i klucz 16 na dole) przednie robi sie w okolo 35min/szt 3 sruby (klucz 21, imbus, 2 klucze 18 (jeden do skontrowania)), jak chcesz to pw aha i pamietaj ze po zalozeniu juz amorow, dobrze by bylo zebys podjechal na ustawianie zbieznosci (zbieznosc i katy kola)koszt ok 100 zl ( w zaleznosci o miasta)[/quote]
Czynnosci sa tak latwe do wykonania,ze nie ma problemu.Wedlug mozna by dolozyc cos,zeby lepiej puszczaly sruby,bo moga byc zapieczone WD-40,czy cos w tym stylu.Jak bedziesz chcial to wysle ci na adres email ksiazke sam naprawiam.
Za zaoszczedzone pieniadze mozesz zrobic geometrie zawieszenia.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

Podczas wymiany amorków zakup od razu odboje o większej twardości (np JOM) i zmontuj nowe poduszki i osłony amortyzatora. Najprawdopodobniej stare będą sparciałe nie najdające się do ponownego użytku.
Awatar użytkownika
kozik
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 09 lis 2009, 19:24
Lokalizacja: GST

Post autor: kozik »

[quote=""Ciapek01""]sprezyny maja w dolnej czesci uzwojenie gesciej przez to auto siedzi nizej i jest twardsze[/quote]
A że tak zapytam; co może być przyczyną, że trzy dolne zwoje "leżą" na sobie (nie ma między nimi przerwy)?
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

Dzieki wielkie wszystkim za odpowiedzi ; ) Jak bede kupowac takie zawieszenie napewno sie jeszcze odezwe w razie własnoręcznego zakladania ich : )
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

Z własnego doświadczenia. Tył zrobisz sam no problem. Z przodem jest troszkę wiecej zabawy i potrzebne ci będą ściągacze. Śruby miałem tak zapieczone, że nic nie pomogło i musiałem oddac do mechaniora. No i po wymianie z przodu na 100% na geometrie bo na 200% pogubisz kąty :grin:
Jak masz kasę kup cały zestaw jak nie masz mogą być same springi na seryjne amory (jak są zdrowe). Generalnie wrażenia z jazdy lepsze i na nowo nauka topografi dziur ulicznych hehehehe......
Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

potwierdzam... czlowiek uczy sie na nowo jezdzic i uwazniej patrzy na kraweznik zanim na niego wjedzie :) ja jak wjezdzac to slucham czy juz tre podwoziem czy jeszcze z 20 cm moge podjechac...
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""kozik""]co może być przyczyną, że trzy dolne zwoje "leżą" na sobie (nie ma między nimi przerwy)?

[/quote]
Sprezyna progresywna jest tak zbudowana, ze zwoje, ktore sa szerzej sa mieksze i one odpowiadaja za obnizenie auta uginajac sie, a w razie odbicia kola w gore trzymaja amor, zeby sprezyna gdzies na bok nie uciekla. Wszystko jest w porzadku.
Awatar użytkownika
kozik
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 09 lis 2009, 19:24
Lokalizacja: GST

Post autor: kozik »

Dzięki Kubrick. Już się martwiłem, że przód mojego TDI jest za ciężki do tych springówm i stąd takie zachowanie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”