Polo 1.4 TDI 2003
Witam
Mam od jakiegoś czasu problem, który powoli ale jednak nasila się.
Podczas gwałtownych zmian prędkości słychać trzaski-zgrzyty z okolic przedniego zawieszenia.
Nie są to poduszki ponieważ podczas postoju zmiana obrotów przebiega normalnie...
Zgrzyt lub zgrzyty słychać najczęściej podczas:
- szybkiego puszczanie gazu w trakcie jazdy na dowolnym biegu
- szybkiego wdepnięcia i puszczania pedału hamulca w trakcie jazdy
- hamowania pulsacyjnego - skrzypi wtedy jak stara wersalka podczas "wiecie czego" ;P
- jazdy na luzie po nierównościach z małą prędkością
Należy dodać, że podczas jednostajnego przyśpieszania czy hamowania nic nie trzeszczy nie stuka z przodu.
Po wizycie w myjni wraz z ciśnieniowym myciem podwozia wszelkie zgrzyty zanikły, jednak tylko na kilka godzin. Czyżby woda wyschła i wróciło?
Postanowiłem wczołgać się pod auto i wszystko co w zasięgu ręki potraktować WD40. Skrzypienie ustało na 1,5 dnia.
Wiem, że prawdopodobnie czeka mnie wizyta w warsztacie, ale może ktoś będzie potrafił pomóc - doradzić. Nie wiem czy to luzy, czy zniszczone gumy ale zaczyna być dosyć głośne i denerwujące.
Zauważyłem u siebie dziwny stuk z okolic przedniego zawieszenia, pojawia się on podczas dodawania gazu, niezależenie od prędkości czy biegu. Musze wkręcać auto powyżej 3tyś obrotów i na prawdę baaaardzo delikatnie naciskać na gaz, żeby nie dało się zauważyć tego "łup". Czy rozwiązania szukać w tulejach wachacza? Dodam, że Polo ma obecnie 97 000km przebiegu.
Mam w swoim polo 9n to samo i nie wiem co to może być najbardziej słychać na zimnym silniku z przodu z prawej strony ale 28 lutego mam przegląd i może diagnosta znajdzie przyczynę .
Witam
Z doświadczenia nie wiem, ale na forum czytałem o takich przypadkach. Ludzie wskazywali i jak się później okazywało - słusznie, że to co słychać to przegub zewnętrzny. Jego usterka podobno charakteryzuje się stukaniem przy dodawaniu gazu. Ja u siebie wymieniałem przegub, ale z innej przyczyny... Kupiłem przegub firmy PASCAL w InterCarsie za 75zł.
witam wszystkich.
otóż w lutym tego roku wymieniłem w swojej Poli 1.4 tdi 2004 r. drązki kierownicze, końcówki do tych drążków oraz tylną tuleje wahacza przedniego oraz gumy belki stabilizatora. na nierównościach cisza. jednak jak skręcam prawie na maksa w lewo i zahamuje słychać takie jedno głuche pukniecie. nie występuje ono zawsze ale dość często. czasem również stuknie jak gwałtownie ruszam. byłem u mechanika sprawdził ze nie ma żadnych luzów i powiedział ze na jego gust to maglownica do wymiany. przebieg auta 115 tys.
tak wiec moje pytanie czy to jest możliwe? a jeśli nie to co możne być przyczyna i co sprawdzić?
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Ja u siebie wymieniłem przegub zewnętrzny ale stuki są nadal hałasuje bardziej przy małych prędkościach jak dodam gazu wymiana drążka załatwi sprawę bo mam też do wymiany tarcze i klocki i nie wiem czy to to może być przyczyną stuków .
A wracając do stuków wczoraj byłem u znajomego mechanika przejechał się za mną polo i były mniejsze stuki jak te przy tym jak się jedzie samemu czy to może mieć wpływ na to że jest obciążenie z prawej strony to stuka mniej może ktoś wyjaśni tą zagadkę.
aviator:
ja bym obstawial ze łozysko sie konczy w ktoryms kole ( otwieraj okno na zmiane i sprawdz w ktorym ) Ale sprawdz czy dzieje sie tak samo z jazda do przodu.
VW Polo 1.9 TDI Highline 74 KW / 101 kM; 2002 r. 3-drzwi.
u mnie sie teraz pojawily skrzypienia jakiegos elementu gumowego ale jak popada descz lub jest chlodno,skrzypy słychac po jezdzie na nierownosciach lub przy energicznym dodaniu gazu i puszczenia go ,czy to poduszka skrzyni czy jakas guma w amortyzatorze ?
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km
Mam problem ze stukiami z prawej strony(przód). Stukanie nasila się podczas jazdy po dziurach. Byłem na stacji diagnostycznej i niby nie ma zadnych luzów. Czy to możliwe ze takie odgłosy wydaje amortyzator? tzn poduszka się wybiła ?